منتديات طلاب الجامعة العربية المفتوحة aoua.com

حلول واجبات الجامعة العربية المفتوحة 2012-2013 لجميع تخصصات الجامعة ولجميع فروع الجامعة حلول واجبات – مشاريع تخرج – ملخصات هامة http://helper.123.st/ 00966542495275 smsm.hamdy66@yahoo.com حلول مضمونة وغير مكررة وغير متشابهة
 
الرئيسيةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 T103: Computer Organization and Architecture

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
whatsapp::00966542495275
Admin


المساهمات : 1519
تاريخ التسجيل : 03/02/2012

مُساهمةموضوع: T103: Computer Organization and Architecture   الثلاثاء سبتمبر 30, 2014 5:16 pm

T103: Computer Organization and Architecture
Fall 2014 2015
Tutor Marked Assignment
Date:T103-Computer Organization and Architecture Cut-Off Date [November 22, 2014]
TMA-Fall 2014 2015 Page [2]
Q1- Perform the following base conversion with a maximum of six places to the right of the
concerned point. Show your complete work: [5 Marks]
I. (160.5)10 = ( )16
II. (A1.33)16 = ( )10
III. (171.4)8 = ( )10
IV. (1111010.000110)2 = ( )8
V. (F8.92)16 = ( )8
Q2- Represent the following decimal numbers in binary using 8-bit signed magnitude, one’s
complement, and two’s complement: [6 Marks]
I. 53 110101
II. -44
Q3- What decimal value does the 8-bits binary number 10101100 have if: [4 Marks]
i- it is interpreted as unsigned number?
ii- it is on a computer using signed-magnitude representation?
iii- it is on a computer using one’s complement representation?
iv- it is on a computer using two’s complement representation?
Q4- Assume a simple model for floating-point representation is used, the representation uses
a 14-bit format, 5 bits for the exponent, with a bias of 16, a normalized significand of 8-
bits, and a single sign bit for the number: [8 Marks]
I. Show how the computer would represent the numbers [30.375] and [32.25] using this
floating-point format. [4 marks]
II. Show how the computer would add the two floating-point numbers in part-I by changing
one of the numbers so they are both expressed using the same power. [2 marks]
III. Show how the computer would represent the sum in part-II. [1 mark]
IV. What decimal value for the sum is the computer actually storing? [1 mark]T103-Computer Organization and Architecture Cut-Off Date [November 22, 2014]
TMA-Fall 2014 2015 Page [3]
Q5- Create the Kmap and then simplify for . [6 Marks]
Q6- Find the truth table that describes the following circuit. [4 Marks]T103-Computer Organization and Architecture Cut-Off Date [November 22, 2014]
TMA-Fall 2014 2015 Page [4]
Q7- Consider the MARIE program below. [7 Marks]
i. List the hexadecimal code for each instruction. [3 marks]
ii. Draw the symbol table. [1 mark]
iii. What is the output displayed when the program terminates? [1 marks]
iv. What is the value stored in the AC when the program terminates? [2 marks]
Hex Address Label Instruction
100 Load X
101 ADD Y
102 STORE W
103 CLEAR
104 OUTPUT
105 ADD W
106 STORE Y
107 HALT
108 X, HEX 00FC
109 Y, DEC 14
10A Z, HEX 0108
10B W, HEX 0000
The End

_________________
خدمات مجانية – حلول واجبات الجامعة العربية المفتوحة
لجميع تخصصات الجامعة ولجميع فروع الجامعة
حلول واجبات – مشاريع تخرج – ملخصات هامة

حلول واجبات الجامعة العربية المفتوحة لجميع تخصصات الجامعة ولجميع فروع الجامعة حلول واجبات – مشاريع تخرج – ملخصات هامة whatsapp  :00966542495275
smsm.hamdy66@yahoo.com
حلول مضمونة وغير مكررة وغير متشابهة لجميع واجبات الجامعة
متوفرمدرسين ومدرسات لجميع المواد والتخصصات
KSA-Kuwait-Bahrain-Oman-Jordon-Lebanon-Egypt
قسم خاص لواجبا ت التربية لجميع التخصصات ولجميع المستويات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://helper.123.st
 
T103: Computer Organization and Architecture
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» La quatrieme année Architecture
» Architecture competition annual 2002
» الهندسة المعمارية Architecture Engineering
» برنامج الريفت المعمارى revit
» المسابقة الصيفية المعمارية للطلاب | the student architectural competition

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات طلاب الجامعة العربية المفتوحة aoua.com :: 2015 الفصل الأول :: حل واجبات الجامعة العربية المفتوحة-
انتقل الى: